dinsdag 6 januari 2009

Week 20 - naar huis!

De periode van 12 dagen thuis met kerst en oud- en nieuw is goed bevallen. Ook fysiek is het goed gegaan. We hadden zondag helemaal geen zin om terug te gaan naar de ziekenhuisomgeving met alles wat daarbij komt kijken. Maar wat moet dat moet en we moeten nu even doorzetten.

Vanmorgen stelde de arts tijdens de wekelijkse "visite" echter voor om te overwegen om helemaal naar huis te gaan. We hebben dat daarna samen besproken en kwamen al snel tot de conclusie dat het een goede optie is. In tegenstelling tot enige tijd geleden ben ik nu veel rustiger en voel ik me thuis ook "veilig" als ik alleen ben. Dat is wel essentieel.

Tevens worden er afspraken gemaakt om 1 x per week op de poli te komen en o.a. via het bloed (bloedgas) in de gaten te houden hoe ik fysiek ben. Dit om te voorkomen dat ik heel langzaam weer slechter word en dan weer extra behandeld moet worden met antibiotica.
Mocht toch blijken dat het niet werkt dan kan ik altijd weer terug naar de vorm van opname en in het weekend thuis. De keuze is niet zo moelijk; maar wat nu wel kan kon eerst gewoon niet omdat het risico te groot was. Het is overigens nog niet zo lang geleden dat je helemaal niet naar huis mocht als je op de HU-lijst stond.

Ik zal overdag wel alleen thuis zijn maar dan ga ik af en toe maar wat bezoek uitnodigen. Het is toch wat makkelijker om in de Parklaan langs te komen dan in den Haag.

Zoals het er nu naar uitziet ga ik zaterdag a.s. naar huis. We moeten wel wat dozen meenemen met alle spullen die we hier in die 4,5 maand hebben verzameld maar dat gaat wel lukken.
En wie weet is het maar voor heel even en kan ik alles ingepakt laten staan voor Utreg......

3 opmerkingen:

Anoniem zei

He Peet,

Goed nieuws zeg.

Ik zie je vanavond,

VV

Anoniem zei

goed nieuws peet,
en een goed begin van 2009! dat 2009 maar een mooi jaar voor jouw en je gezin mag worden,
Gr Van van Doornspeek #49

Anoniem zei

Hoi Peter,

Heerlijk weer thuis. Geen ziekenhuisgeluiden meer die je wakker houden :-)
Tot in de Parklaan en/of in Utreg...
Groetjes Willem en Wilma