woensdag 4 februari 2009

Week 23 + 24

Ik ben inmiddels alweer 3,5 week thuis, maar voor mijn gevoel is het al veel langer. Je past je dus waarschijnlijk snel aan en vergeet snel dingen die minder leuk zijn. Hoop dat dat idd zo is anders heb ik een probleem met mijn korte termijngeheugen :)

Dat is overigens wel één van de bijwerkingen van een medicijn dat ik gebruik. Maar ja, als ik van alle 12 verschillende medicijnen die ik dagelijks neem de bijwerkingen krijg dan is er geen redden meer aan!

De wekelijkse controle in den Haag gaat goed. Ze meten o.a. de omzetting van zuurstof naar koolzuur in je bloed, nierfunctie, gewicht, temperatuur. Dat wordt dan gefaxt naar Utrecht zodat die de meest actuele gegevens hebben. Ook heb ik altijd even contact met mijn arts maar dat is meer een social talk. Zolang het goed gaat kan hij niet veel meer doen.
Ik heb ook wekelijks telefonisch contact met de medisch psychologe en mailcontact met de maatschappelijk werkster en dat is wel prettig. Zij hebben mij al die tijd begeleid en weten gelijk waar je het over hebt.

Thuis heb ik intussen wel mijn draai gevonden. Het blijft natuurlijk een klote situatie en de ene dag gaat het beter dan de andere. Ik moet mezelf ook steeds afremmen. Ik zou best wat meer kunnen ondernemen en doen maar daar word ik dan de volgende dag gelijk voor gestraft. Ik denk dat dat niet goed is want het gevaar is dat je dan lichamelijk weer langzaam achteruit gaat. Ik heb niet voor niks al die tijd gericht getraind om zo goed te zijn als ik nu ben.

Het bezoek gaat prima en breekt de dag. Teveel bezoek is ook niet goed maar dat geldt voor alles waar "te" voor staat. Ik ben bezig met de organisatie van het jaarlijkse VriKlaBa tennistoernooi en dat loopt goed. Altijd leuk.

Geen opmerkingen: