maandag 30 maart 2009

Tube eruit

Maandag 30 maart 21.30 uur. De ic-verpleegkundige vertelt ons dat de ademhalingstube eruit is en dat Peter een stuk rustiger is geworden. Hij ademt zelfstandig en heeft alleen nog een beetje zuurstof. Voor de rest gaat het goed.

Hij is alleen nog erg eigenwijs, lui en 'stoned'. Eigenlijk wil de verpleging dat hij wat zegt, maar daar heeft Peter geen zin in. Hij heeft slechts 1 keer antwoord gegeven op de vraag hoe hij heet, maar verder knikt en schudt hij zijn hoofd alleen maar. Die stembanden zijn blijkbaar van later zorg.

Het advies is wel om hem nu rustig zijn roes te laten uitslapen. We mogen nog wel bij hem zitten, maar moeten hem eigenlijk een beetje met rust laten. Ik heb hem nog even welterusten gewenst en nu zien we morgen verder. Alles ziet er goed uit.

Vannacht hebben we in ieder geval nog de beschikking over de familiekamer in het ziekenhuis. Als alles goed gaat ga ik morgen naar huis om daar in mijn eigen bed te slapen. Is toch een stuk lekkerder dan een tweezitsbankje. En een beetje slaap kan ik inmiddels wel gebruiken.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Bar en Peet,

Wat ben ik blij met al die goede berichten. Eindelijk kunnen jullie nu aan een periode van herstel beginnen. Heel veel sterkte daarbij.
Liefs,
Syl

Anoniem zei

Peter,

Op het veld hebben we vaak sportief tegenover elkaar gestaan. In deze strijd sta ik naast je.
Ik wens je een spoedig herstel en je familie veel sterkte.

Frank Volkers

David de Jong zei

Beste Peter en Barbara,
Heel blij ben ik te lezen dat alles zo goed is gelopen tot nu toe.
Ik wens jullie heel veel sterkte en een snel herstel de komende tijd. En eh Peet je weet het he die afspraak van det biertje van de zomer staat! Ben echt heel blij voor jullie!
gr David de Jong