zondag 5 april 2009

Zit ik wel in de goede kamer?

Vanmorgen (zaterdag) kwam de dienstdoende transplantatiearts van Nieuwegein de ronde doen. Ik zag haar al samen met een coassistent op de gang staan maar ze liepen weer weg. Ik zat namelijk aan een tafel achter een laptop en dat kan niet als je 6 dagen daarvoor een dubbele longtransplantatie hebt gehad. Of toch wel?

Verbazing als hierboven proef ik al de hele week en dat is heel leuk en stimuleert enorm. Soms denk je ook wel eens "gaat dit niet te snel?", maar je kan alvast maar zover zijn toch? De arts heeft besloten dat morgen de twee drains aan de linkerzijde eruit gaan en maandag de laatste aan de rechterkant. Hoop maar dat ze op koopavond nog even bij de Gamma zijn geweest voor de juiste koppelstukjes.
Het scheelt daarna veel bewegingsvrijheid en dan kan ik ook naar de fysio beneden om te trainen. Dan kan het hard gaan, volgens één van de verpleegkundigen kan ik volgende week gewoon paaseieren zoeken in onze eigen tuin (of bij Michel en Marjon:))

Vanmiddag weer gelopen op de lopende band die op de kamer staat en ik heb me keurig aan mijn schema van 3x4 minuten gehouden. Later zag ik echter dat de snelheid iets hoger stond maar het ging echt goed. Aan het eind een saturatie (zuurstofgehalte in je bloed) van 99%. Flashbacks als het moe zijn van een training komen terug en dat is een heerlijk gevoel.

Morgen ga ik ook beginnen met het leren samenstellen van de medicijndoos want ik krijg wel een aanhangertje vol mee naar huis.Aan de andere kant kan ik alles wat ik nu thuis heb op marktplaats.nl zetten. De rest van de week veel voorlichting over hygiëne, voedsel (broodje tartaar is bijv. verleden tijd en het broodje bal bij Pioniers met extra jus van Theo ook) en leefregels.

Veel dingetjes die dus niet (meer) mogen, maar mensen; het weegt niet op tegen wat we ervoor terug gekregen hebben!

Ik stop ermee nu, beetje laat, krijg net nog een koppie thee van de verpleegster. Ze snappen hier heel goed, net als in den Haag trouwens, dat je soms zo laat nog gewoon wat moet doen. Echt klasse!

1 opmerking:

Veronica zei

Hallo Peter en Barbara,
Fantastisch nieuws. Fijn dat jullie binnenkort samen kunnen gaan genieten van een nieuw leven.
Maak er iets moois van.
Groeten,
Veronica